لوازم ضروری نوزاد برای شش هفته اول پس از تولد

در ماه آغازین تولد نوزاد چه چیزهایی لازم داریم؟

در ادامه مطلب در مورد لوازمی صحبت می‌کنیم که برای هفته های آغازین زندگی نوزاد ضروری هستند. در نظر داشته باشید که مردم نظرات متفاوتی در مورد وسایل ضروری و غیرضروری دارند. اقلام مهمی که لازم است برای سیسمونی کودک خود به صورت ضروری در نظر داشته و تهیه کنید به صورت کلی به شرح زیر می‌باشد؛

. مکانی برای خواب

. صندلی مخصوص خودرو

. لباس

. ظروف مخصوص غذا خوردن نوزاد

. ساک نوزاد 

. اقلام لازم برای ایمنی

لباس

لباس نوزاد باید به شکلی باشد که نوزاد در آن راحت باشد. وجود دکمه یا درز های آزار دهنده از مواردی است که باید به آنها دقت شود. لباسی که برای نوزاد انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که باز کردن دکمه ها و تعویض پوشک راحت انجام گیرد. به دلیل اینکه نوزاد با سرعت زیادی رشد می‌کند و سایز نوزاد به صورت پیوسته در حال تغییر است، خرید لباس سایز بزرگ تر به گونه ای که حداقل تا دو ماه نسبت به رشد نوزاد قابل استفاده باشد، توصیه می‌شود. برای مواقعی که نوزاد آراسته باشد نیز یکی یا دو لباس که سایز خود نوزاد باشد نیز تهیه کنید. در ادامه تعداد لباس ها ذکر شده است اما تعداد آن را با توجه به سلیقه و زمان بندی شستشوی لباس ها در نظر بگیرید.

. پوشاک سرهمی (4 الی 7 عدد): لباس های سرهمی در پوشاندن لباس، کار شما را به شدت راحت می‌کند. انتخاب خوب شما برای لباس های سرهمی لباس هایی باز از ناحیه سر، بافته شده با الیاف نرم و لباس هایی هستند که در ناحیه مچ پا و ساق ها آزاد هستند. از خرید پوشاکی که زیپ دارند به دلیل احتمال نیشگون گرفتن پوست حساس نوزاد پرهیز کنید. 

لباس

مقاله پیشنهادی : لوازم غیر ضروری و اضافی سیسمونی نوزاد

 

. پیژامه یا لباس خواب های یک تکه (4 تا 7 عدد): لباس هایی که با یک نخ جمع می‌شوند برای عوض کردن پوشک در طول شب مناسب تر بوده و همچنین برای راحت تر بودن خواب نوزاد لباس او باید حتما گرم باشد. 

 

. بلوز های پنبه ای (4 تا 7 عدد): برای بلوز های پنبه ای مدل های نرم تر یا یقه فرشته را انتخاب کنید که کودک در آن ها راحت تر است. زیر پیراهنی پنبه ای نیز برای نوزاد مناسب است و بدن او را در مقابل درز و دکمه های بلوز رویی محافظت می‌کند. برای زیرپوش مدل زیر دکمه ای را تهیه کنید تا هم هنگام عوض کردن پوشک راحت باشید هم لباس بالا نرود و کودک اذیت نشود.

 

. پلیور یا ژاکت (1 عدد): به این دلیل که نوزادان لباس های پوشیدنی از بالا را دوست ندارند، حتما لباس گرمی تهیه کنید که از جلو تا پایین لباس دکمه داشته باشد.

 

. لباس پشمی یا پالتو (1 عدد): در صورتی که نوزاد شما متولد فصل زمستان است، توصیه می‌کنیم هنگام بیرون رفتن از خانه به کودک خود یک سرهمی پشمی بپوشانید. به این دلیل که نوزاد شما توانایی بازی در برف را ندارد، پالتو کمی گران تر و کم مصرف تر است. در هر صورت، هنگام تهیه بالاپوش آن را چند سایز بزرگتر تهیه کنید تا کودک بتواند سال بعد نیز آن را بپوشد.

لباس پشمی

مقاله پیشنهادی : چیزهایی که درباره خرید سیسمونی نمیدانید.

 

. جوراب و پوتین پارچه ای (4 تا 7 عدد): از آنجایی که نوزاد شما توانایی راه رفتن ندارد، کفش برایش کاربردی نیست. بنابراین برای گرم نگه داشتن پای نوزاد به پوتین و جوراب نیاز پیدا خواهید کرد.

 

. کلاه (1 عدد): برای نوزاد متولد تابستان، کلاهی با لبه پهن و برای نوزاد متولد زمستان، کلاهی گرم و نرم تهیه کنید تا گوش های او را بپوشاند و او را گرم نگه دارد.

 

. پوشک: همان طور خودتان از قبل در جریان هستید، در هفته های ابتدایی زندگی نوزاد بیشتر وقت شما به شیردهی و تعویض پوشک نوزاد سپری می‌شود. انتخاب بیشتر از 80 درصد والدین پوشک های یکبار مصرف است. برای انتخاب بین پوشک یکبار مصرف و کهنه (پوشک پارچه ای که معمولا قابل شستشو هستند) لازم است به میزان مورد نیاز از هر کدام از آن ها توجه کنید. در چند هفته اول به روزی 10 الی 12 پوشک نیاز پیدا خواهید کرد که لازم است حداقل 3 بسته پوشک از قبل تهیه کنید. اما برای کهنه در کل به 6 الی 10 بسته 12 تایی نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین برای استفاده از کهنه لازم است شورت لاستیکی و سنجاق قفلی مخصوص نیز تهیه کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از سنجاق قفلی یا کلیپس برای کهنه به دردسر خواهید افتاد.

راهنمای خرید لباس نوزاد یکی از مقاله هایی است که حتما باید مطالعه کنید.

لوازم ضروری برای غذا خوردن نوزاد

. پیشبند (4 عدد)

. بطری (تعداد بستگی به زمان شستشوی شما دارد)

. سرشیشه

. پستانک (حداقل 2 عدد)

برای مشاهده قیمت و انواع لباس های صد در صد ارگانیک الا میتوانید به صفحه پوشاک در این وب سایت مراجعه فرمایید.

لوازم ضروری برای خوابیدن نوزاد

. تختخواب یا سبد مخصوص که در آن تشک قرار می‌گیرد.

. تشک سفت، در صورتی که برای نوزاد خود تختخواب تهیه کرده اید.

. پتو (2 عدد): تعداد پتو برای نوزاد بستگی به فصل دارد و در زمستان و تابستان متفاوت است. اما داشتن دو پتو در تابستان نیز مزایای خودش را دارد و می‌توانید حین این که از یک پتو استفاده می‌کنید، آن یکی را بشویید. همچنین در بازار پتو های چند کاره ای وجود دارند که با دارا بودن زیپ یا دکمه می‌تونید از آن به عنوان قنداق، حوله، پیشبند و هر چیز دیگری استفاده کنید.

لوازم ضروری برای خوابیدن نوزاد

بهترین زمان برای خرید سیسمونی چه موقعی است؟ این بلاگ مهم پاسخ سوال شما را خواهد داد.

لوازم ضروری برای مادران

. سینه بند مخصوص شیردهی (2 عدد): به دلیل تغییر شکل و سایز سینه در دوران بارداری و همچنین راحتی در دوران شیردهی، از سوتین های شیردهی تهیه کنید و در انتخاب آن دقت کنید که صد درصد تخی باشد و فنر نیز نداشته باشد تا راحتی شما تضمین شود.

 

. پد مخصوص شیردهی: این پد ها با قرار گرفتن در لباس زیر شما، بلوز شما را همواره خشک نگه می‌دارند و از انواع یکبار مصرف و قابل شستشو در بازار موجود اند.

 

. نوار بهداشتی یا پوشک بزرگ: از آن جایی که پس از زایمان تا چند روز ترشحات خونی زیادی دارید، لازم است پوشک یا نوار بهداشتی سایز بزرگ تهیه کنید. هنگامی که طی 2 الی 3 هفته پس از زایمان ترشحات کم شد، استفاده از دستمال کفایت می‌کند.

 

مطلب های تصادفی